افسردگی خطر بروز نارسایی کلیه ها و رد پیوند را دو برابر می کند؟
پیوند کلیه
درباره وبلاگ


یادت باشه دنیا گرده هر وقت فکر کردی به آخرش رسیدی شاید نقطه شروع باشی.

پيوندها
بهانه های من
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیوند کلیه و آدرس peyvande-kolie.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 53
بازدید هفته : 67
بازدید ماه : 67
بازدید کل : 7224
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



نويسندگان
saeid

آرشيو وبلاگ
بهمن 1390
شهريور 1389


آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
10 شهريور 1389برچسب:, :: 0:38 :: نويسنده : saeid

 

       به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، محققان علوم پزشکی بر اساس یافته های جدید خود دریافتند در بین گیرنده های عمل پیوند کلیه ، افسردگی خطر بروز نارسایی کلیه ها و رد پیوند را دو برابر می کند. نگرانی از رد پیوند ، ترس ازبروز عفونت،متعادل کردن دوباره زندگی بر اساس شرایط جدید و استفاده ازداروهای متعددسرکوب کننده دستگاه ایمنی که دراغلب موارد تاثیری منفی دارند ممکن است به بروز مشکلات هیجانی بیانجامد که دراولین سال های پیوند کلیه مشاهده می شود.

        بر اساس مطالعه دکتر فابینه دوبلز و همکارانش در دانشگاه لوون در بلژیک که نتایج آن در شماره اخیر نشریه کلیه امریکا منتشر شد ، تعداد چهل و هفت هزار و هشتصد و نود و نه نفر از بیمارانی که بین سال های هزار و نهصد و نود و پنج تا دو هزار و سه میلادی تحت عمل پیوند کلیه قرار گرفته بودند مورد بررسی قرار گرفتند. مطالعه این محققان نشان داد افسردگی در سال اول بعد از پیوند کلیه ، در حدود هفت درصد از بیماران مشاهده می شد و در سال های دوم و سوم به ترتیب یازده و سیزده درصد بود. نارسایی کلیه در حدود نوزده درصد از بیماران روی داد وهشت درصد آنان جان باختندو نزدیک به یازده درصد از آنان به بخش دیالیز منتقل شدند. بر اساس این تحقیقات ، افسردگی در این بیماران ، خطر بروز مشکلات جدی از جمله دفع و نارسایی کلیه را دو برابر می کند. محققان بر این اساس توصیه می کنند ، کسانی که تحت عمل پیوند کلیه قرار می گیرند از نظر افسردگی مورد بررسی قرار گیرند و تست های غربال گری و بیمار یابی در آنان انجام گیرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: